lørdag 13. august 2011

Bring it on!!

Jensemann sa vi skulle svare med mer demokrati, mer åpenhet og enda mer demokrati! Nå har vi sjansen. 


Årets valgkamp er i gang. 


En viktigere valgkamp en noen sinne. Denne gangen har vi mulighet til å vise hva folkestyre virkelig betyr for oss, ved å gå til valg 12. september og STEMME.
Jeg satser på bedre oppslutning enn noen sinne rundt valget. Med det frie ord som våpen og med tro på demokratiet vårt håper jeg at valgkampen denne gangen blir noe mer enn drittslenging. At ikke vanlige folk blir lei av politikernes krangling mange uker før valget. 

Men at vi alle husker hva slags samfunn vi ønsker oss, hva slags samfunn som har kommet til synet etter 22.juli. Et samfunn bygget på demokrati, humanitet og åpenhet. Hvor vi respekterer ulikheter. Hvor vi tror på likeverd, på likestilling. Hvor vi tror på mennesket.  

Og hvor åpen debatt er viktig, hvor vi har ulike meninger, men allikevel respekterer hverandre. 

Ser hverandre.

Jeg har brukt hele min ungdom på politikk, jeg bruker fortsatt mye av min tid på organisasjonsarbeid og politikk. Det skal jeg også under denne valkampen. 

Jeg skal utfordre Oslos politikere på deres politikk. 
Få dem til å svare på spørsmål som er viktig for sykepleiere og pasienter. Svare på spørsmål om anbud og konkurranse, om privat og offentlig omsorg, om tariffavtaler og arbeidsavtaler. 

Og de skal få svare, og vi skal lytte. Og vi skal diskutere og utfordre.

Og så skal vi stemme! Stemme for alle som mister livet 22.juli og stemme for å vise at vårt svar er demokrati!

Så, bring it on!!! Vi er klare!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar